Bewegen in de ochtend

06-12-17 / Laurina de Vries

In onze vorige updates hebben we het gehad over het stellen van haalbare doelen en motiverende gedachten om dit vol te houden. Een van de onderwerpen waar deze doelen over gaan is sporten. Meer sporten, intensiever sporter of meedoen aan een wedstrijd, noem maar op. In deze update dan ook een ode aan bewegen in de ochtend! Hoewel het op deze donkere en koude dagen misschien niet zo aanlokkelijk is om te sporten heeft dit juist enorme voordelen:

Happiness

Door de endorfine die vrijkomt tijdens het sporten krijg je een gelukkig gevoel. Door te sporten of te bewegen in de ochtend begin je je dag goed en kom je met een flinke dosis happiness aan op je werk. Daarnaast heb je al wat overwonnen door op de vroege morgen te gaan sporten, en die lastige taak kun je dan ook aan!

Je vetverbranding staat aan

Daarnaast heeft sporten in de ochtend een positief effect op je ververbranding. Je metabolisme begint al op de vroege morgen te draaien waardoor je gedurende dag meer verbrand.

Vrijheid in de avond

Door in de ochtend te sporten hoef je na een werkdag niet gehaast te koken om vervolgens snel door te gaan naar de sportschool. Daarnaast hoef je je sportkleding niet mee te nemen om gelijk na je werkdag door te gaan.

Je kunt ‘s avonds lekker slapen

De energie die tijdens het sporten vrijkomt zorgt ervoor dat je ’s avonds lastiger in slaap valt. Wanneer je in de ochtend sport kun je deze energie juist gebruiken gedurende de dag!

Het hoeft niet veel extra tijd te kosten

Je hoeft niet uren eerder op te staan om te kunnen bewegen in de morgen. Je kunt ook een korte thuis work-out van 15 minuten doen. Daarnaast zijn er diverse apps die je kunnen helpen. Een van deze apps is bijvoorbeeld de 30- days fitness challenge. Hiermee hoef je op de vroege ochtend nog niet zoveel na te denken.

 Je werkt gestructureerd

Uit recent onderzoek is gebleken dat sporten een positief effect heeft op de hersenen. Beweging zorgt er namelijk voor dat je hersenen in ‘een hogere versnelling’ kunnen functioneren. Je schakelt daardoor soepeler, verwerkt en gebruikt informatie sneller. Ander onderzoek wijst uit dat mensen die ‘s morgens sporten meer gestructureerd werken, doordat de work-out je actieve brein heeft ‘aangezet.’
Kortom; genoeg redenen om je work-out op de vroege morgen te doen!

Sportieve groet,

Laurina

Deel:

Terug naar nieuws