De gezonde snack

10-08-18 / Laurina de Vries

Op het moment dat ik deze update schrijf, ben ik net terug van mijn vakantie in Griekenland, waar ik enorm genoten heb, ook van het eten. Verse vis, olijven, maar ook ijsjes, biertjes en wijn. Tijdens mijn vakantie ben ik niet constant bezig met gezond eten, genieten hoort er voor mij ook bij.
Ik hoop dat jij ook hebt kunnen genieten op je vakantie, of thuis van het mooie weer. Na al het genieten is het nu weer tijd voor de gezonde snacks! Hierbij wat inspiratie!

Tijdens de vakantie zijn we geneigd wat minder gezond te eten, daardoor kan het lastig zijn om de draad van gezond eten weer op te pakken. Als je begint met het vervangen van je ongezonde snacks, maak je al een goede start.

Vervang snoepjes voor vers fruit met geraspte kokos

Voor de echte zoetekauwen onder ons; verse mango of (galia) meloen met wat geraspte kokos! Lekker zoet én gezond!

Vergeet die ongezonde koek vol suiker, en ga voor gezonde havermoutkoekjes

Havermout koekjes met blauwe bessen en pistache noten
– Ingrediënten:
100 gram havermout, 2 eieren, 2 eetlepels kwark, 50 gram blauwe bessen en 50 gram pistachenoten.
Verwarm de oven voor op 180 graden. Voeg alle ingrediënten in een mengkom, met uitzondering van de bessen en pistache noten, voeg deze daarna toe.
Leg op een vel bakpapier kleine bolletjes en druk deze plat totdat ze ongeveer 1 cm dik zijn.
Bak de koekjes af in 15 tot 20 minuten. Je kunt ze na het bakken een aantal dagen bewaren.

Vervang die zak chips voor een klein zakje zoute popcorn

Popcorn bevat aanzienlijk minder calorieën dan chips. Als je zin hebt in een zoute snack, is dit een prima vervanger! Propercorn is een vrij nieuw merk en heeft verschillende smaken.
Een lekker zoute bouillon met rauwkost kan ook een goede vervanger zijn voor je drang naar chips, of neem een gekookt eitje met wat zout.

Andere gezonde & handige tussendoortjes

-Rijst- of maiswafels zijn ook prima tussendoortjes! Je kunt ze bijvoorbeeld eten met kipfilet en komkommer, hüttenkäse of hummus.
-Heb je behoefte aan iets zoets, wat ook goed vult? Een appel met wat pindakaas is ook een heerlijk tussendoortje! Verantwoord en lekker.
– Een handje noten is ook een vullend tussendoortje!
– Gezond appeltaartje : een appel met rozijnen en kaneel. Je kunt het ook nog even in de magnetron doen voor de echte warme appeltaart beleving.

Geniet ervan!

 

Deel:

Terug naar nieuws