Geluksmanager

08-03-17 / Marc van Wersch

Geluksmanager

Ja: de baan bestaat echt. Hoewel in ons lang nog niet heel bekend, zien we steeds vaker de Chief Happiness Officer voorbij komen. Zeker in Amerika bij de grote multinationals al een bekend fenomeen. Wat doet de CHO?

Geluk op de werkvloer

Ook wij vinden dat het geluk van medewerkers bepalend is voor het succes van het bedrijf. Tenslotte zijn gelukkige medewerkers productiever en weerbaarder. De trend van CHO is dan ook een interessant neveneffect van het groeiende besef, dat duurzame inzetbaarheid essentieel is voor een succes van een organisatie. Steeds meer bedrijven investeren daarmee in het geluk van medewerkers. De CHO is dan ook verantwoordelijk voor het vergroten van het plezier op werk.

Noodzaak

Moet iedere organisatie dan nu investeren in een Chief Happiness Officer? Dat lijkt me niet. Ook niet iedere organisatie zal zich alleen al qua omvang niet voor lenen. Wel is het verstandig om op een bepaalde wijze te investeren in het plezier en geluk van jouw medewerkers. Kun jij ervoor zorgen dat jouw medewerkers vrijheid voelen, de ruimte om initiatief te nemen?

Cultuur

Het geluk en plezier van je medewerkers stimuleren, vraagt vaak om een verandering in de bedrijfscultuur. Een aanpassing naar een faciliterende management stijl. Wat is de identiteit van je organisatie is hierin een bepalende vraag. Weet jij van je medewerkers wat ze willen? Hoe inspireer jij ze en hoe draagt dit bij aan je organisatie? Vergeet daarbij niet klein en praktisch te beginnen. Zo hebben wij dat zelf ook gedaan, wat geeft ons energie, waar hebben we plezier van en hoe leidt dit tot succes. Het is ook een kwestie van gewoon samen doen.

Wil je meer weten over de Chief Happiness Officer, laat je dan hier en hier verder inspireren

Met sportieve groet,

Marc van Wersch

Deel:

Terug naar nieuws