Gezond én lekker picknicken

02-07-18 / Laurina de Vries

Wat een zomergevoel met dit prachtige weer! Veel mensen trekken er massaal op uit; lekker naar het water of picknicken in het park. Om lekker en gezond van dit mooie weer te genieten, vind je in deze update een aantal recepten voor gezonde voeding en voor een lekkere én gezonde picknick.

Een goede dorstlesser

Als het zo warm is, is het belangrijk om voldoende te drinken. Heb je naast water zin in een zoet drankje? Er zijn veel gezonde alternatieven voor zoete frisdranken. Wil je gaan voor makkelijk, dan kun je denken aan bruisend water met een smaakje,  meestal zonder toegevoegde suiker. Je kunt ook zelf zomerfruit toevoegen aan bruisend mineraalwater.

Heb je wat meer tijd? Ga dan voor zelfgemaakte ice tea. Pak een waterkan en vul deze voor een kwart met kokend water. Pak je favoriete theezakje en laat een paar minuten trekken. Vul daarna verder aan met koud water. Voeg munt, ijsblokjes en vers fruit naar smaak toe.

Lekker eten

Verschillende kleuren op je bord doen het altijd goed! Het ziet er vrolijk uit en is erg gezond. Door verschillende kleuren groenten en fruit met elkaar te combineren, krijg je meer vitaminen binnen. Groene groenten zijn bijvoorbeeld rijk aan ijzer, oranje groenten als wortel bevatten juist veel vitamine A. Hieronder een aantal recepten met veel kleur en smaak!

Watermeloen pizza

Ingrediënten: plak watermeloen, pijnboompitjes, feta, aantal zwarte olijven, ¼ rode ui en takjes munt.
Snij een plak watermeloen af en beleg naar smaak met de ingrediënten hierboven. Je kunt ook gaan voor de zoete variant en beleggen met banaan, blauwe bes en mango.

Kleurrijke fruitijsjes

Ingrediënten: water, limonade siroop, vers fruit
Maak een kan limonade ( niet te zoet), voeg het fruit toe en giet het in ijsvormpjes. Vries het daarna in, en de volgende dag heb je je eigen fruitijsjes.

Gevulde wraps

Ingrediënten; kip/zalm/tonijn/ falafel , kruidenkaas/hummus, groenten en kruiden.
Pak een wrap en besmeer deze met kruidenkaas of hummus, beleg vervolgens met groenten en kruiden die je lekker vindt, voeg daarna vlees/ vis of een vega optie toe. Rol de wrap op en snij in plakjes.

Salade gerookte kip en avocado

Ingrediënten voor 2 personen: zakje veldsla, 2 paprika’s, 3 tomaat, 1 avocado, komkommer en gerookte kip (ongeveer 150 gram).
Je kunt deze salade goed thuis voorbereiden, snij alle ingrediënten en voeg deze samen in een goede saladebak.

Geniet van de zomer, en je picknick!

Deel:

Terug naar nieuws