Lekker in je vel: 10 praktische tips

22-03-17 / Paul Zwama

Energie

Vitaliteit heeft voor ons vooral te maken met lekker in je vel zitten. Zorgen dat je energie hebt en met veel plezier in het leven staat. Om dat te bereiken kun je verschillende wegen bewandelen. Er wordt veel over geschreven en er bestaan ontelbare programma’s.

Basis

Soms is het goed om weer even stil te staan bij de simpele basis. Wat kun je doen in je dagelijkse routine dat bijdraagt aan die dagelijkse portie energie. Voor mij is dat altijd een combinatie van aandacht voor beweging, voeding en mentale kracht. Daarom deze keer eens tien praktische tips, waar je nu mee aan de slag kunt.

Tips

  1. Eet regelmatig: ontbijt, lunch, avondeten en neem gezonde tussendoortjes.
  2. Eet rustig en met aandacht. Als je rustig eet, eet je minder.
  3. Eet elke dag 200 gram groente of meer. Groene bladgroente is supergezond; probeer eens een groene smoothie. En eet elke dag fruit.
  4. Probeer in plaats van kaas, vleeswaren of zoet op brood eens humus, tappenade, notenpasta’s of auberginesalade.
  5. Eet elke dag een hand noten. Amandelen, walnoten, hazelnoten en paranoten zijn de beste opties.
  6. Drink vooral water, (kruiden)thee of spa rood. Laat sappen en frisdranken staan. Deze worden ook wel ‘vloeibaar snoep’ genoemd.
  7. Eet genoeg vezels (volkorenproducten, noten, zaden, peulvruchten, groente en fruit).
  8. Eet een of enkele dagen per week vegetarisch. Eieren, noten of tofu zijn goede vleesvervangers.
  9. Ontspan! Heb je veel stress in je leven? Compenseer het dan door ook regelmatig te relaxen.
  10. Beweeg, ga sporten! Lukt sporten niet? Zorg in elk geval voor dagelijks minstens een half uur beweging.

Natuurlijk zijn er nog meer tips. Heb jij goede ideeën? Deel ze gerust met ons.

Wil je meer weten over het onderwerp vitaliteit, zoek dan een contact

Heel veel plezier gewenst!

Paul Zwama 

Deel:

Terug naar nieuws