Natuurlijke energieboosters voor meer energie

09-11-18 / Laurina de Vries

Moet jij nog even door? Of heb je slecht geslapen? Een grote kop koffie, of een suikerrijke snack kan zorgen voor een (tijdelijke) flinke energie boost. Koffie is zeker gezond, in een recent verschenen onderzoek werd dit aangetoond. Maar koffie na 16.00 uur heeft effect op je nachtrust en zorgt ervoor dat je moeilijker in slaap kunt komen. Wat betreft suiker; dit geeft je voor korte tijd energie, maar veroorzaakt daarna een dikke energiedip. En daarbij hebben we het nog niet gehad over de andere nadelige effecten van suiker. Daarom deel ik vandaag graag een aantal natuurlijke energieboosters voor meer energie.

 

Drink genoeg water

Wist je dat uitdroging vermoeidheid kan veroorzaken? Vermoeidheid is namelijk het eerste teken bij uitdroging. Drink daarom voldoende water. 2 liter is een goede maatstaf. Dit komt meer op ongeveer 8 glazen water. Heb je moeite met water drinken? Koop dan een flesje zodat je goed kunt bijhouden hoeveel je drinkt, en je hebt het altijd bij de hand.

Ga voor een wandeling

Heb je een energiedip op kantoor? Kies dan eens water voor een (kleine) wandeling. Door buiten te zijn, heb je frisse lucht, wat je een flinke energieboost kan geven. Daarnaast maak je vitamine D aan en dit geeft je energie level een flinke boost.

Work-out

Door te sporten neemt je energie toe. Misschien heb je helemaal geen zin om te sporten als je vermoeid bent. Maar na je work-out, zal je zien dat je energie flink toeneemt.

Laat je brein sneller werken

Door je brein sneller te laten werken, neemt je energie toe. Je kunt dit doen door actief na te denken, bijvoorbeeld door te brainstormen (met je collega). Maar ook je mail extra snel lezen, heeft een positief effect.

Lach

Daarnaast is gebleken dat je energie toeneemt door te lachen. Je kunt dat bijvoorbeeld doen door het bekijken van een grappige video. Of plan per dag een grappig moment in je met je collega’s. Check eens dilemma op dinsdag, elke week een nieuw en grappig dilemma wat gegarandeerd zorgt voor gelach en leuke gesprekken.

Voeding

We hoeven jullie natuurlijk niet te vertellen welk effect voeding heeft gedurende de dag. Als je je dag begint met veel suiker, zal je de hele dag door meer behoefte hebben aan suiker. Daarnaast zal je meer schommelen wat betreft energie. Wat ook goed is om te checken; ben jij een koolhydraat of eiwit type. Je kunt dit testen door de ene dag te ontbijten met veel koolhydraten, bijvoorbeeld een kom havermout. Ga de andere dag voor een hartig omelet en vergelijk het verschil in energie.

Deel:

Terug naar nieuws