Office Work-out

25-10-17 / Laurina de Vries

Als je een kantoorbaan hebt weet je waarschijnlijk dat lange dagen zitten de realiteit is. Maar een lange dag zitten doet je lichaam geen goed. Probeer daarom meer te bewegen tijdens je werkdag. Dit kun je doen door het uitvoeren van de oefeningen die hier beschreven staan.

Billenknijpen

Hoe: Knijp je billen samen, houd dat 5 tot 10 seconden vast en ontspan dan weer. Je kunt de oefening zo vaak doen als je wilt.

Zichtbaarheid voor collega’s:  Onzichtbaar, je collega’s zullen je hooguit een beetje op en neer zien bewegen.

Benen liften

Hoe: Bij deze oefening strek je één been en die til je rustig op. Houd dit even vast en laat je been daarna zakken. Maar laat je been de grond net niet raken. Doe dit 15 keer per been.

Zichtbaarheid voor collega’s: Redelijk onzichtbaar als je de oefening onder je bureau kunt uitvoeren.

Sterke Handen

Hoe: Sluit je handen in elkaar en zorg dat je handen zo in elkaar grijpen dat één duim omhoog wijst en de andere omlaag. Trek dan zo hard als je kan, maar zorg dat je handen op dezelfde plek blijven. Hou dit 10 seconden vast, ontspan, en herhaal.

Zichtbaarheid voor collega’s: Redelijk onzichtbaar als je je handen wat verstopt onder je bureau.

Rollen maar

Hoe: Allereerst heb je een bureaustoel op wieltjes nodig. Rij deze een stukje naar achteren en grijp de tafel vast met uitgestrekte armen. Til je benen op (hiermee span je je buikspieren aan) en trek jezelf naar het bureau en weer terug.

Zichtbaarheid voor collega’s: Duidelijk zichtbaar, nodig daarom iedereen uit om mee te doen!

Stretchen naar je buurman

Hoe: Ga voor deze oefening rechtop zitten. Steek beide armen de lucht in, pak met je linkerhand je rechter pols vast en trek. Sta een beetje scheef naar links, zo stretch je je rechterzij. Hou deze houding een paar seconden vast en wissel dan van kant.

Zichtbaarheid voor collega’s: Deze oefening kun je niet verbergen.. of je moet het op het toilet uitvoeren.

Sterke nek

Hoe: Plaats je handpalm op je voorhoofd  en duw met je hand terwijl je hoofd er tegenin duwt. Ditzelfde kun je andersom doen door je hand op je achterhoofd te plaatsen. Hou dit steeds 5 seconden vol en herhaal een paar keer.

Zichtbaarheid voor collega’s: Laten we zeggen; nodig je collega’s uit om mee te doen!

Waar is je stoel gebleven?

Hoe: Stilzitten kan ook anders, namelijk tegen een muur! Ga met je rug tegen een muur staan en zak door je knieën alsof je gaat zitten. Probeer dit 30 tot 60 seconden vol te houden.

Zichtbaarheid voor collega’s: Organiseer een challenge met je collega’s!

Sportieve groet,

Laurina de Vries

Deel:

Terug naar nieuws