Beweging

Beweging als onderdeel van vitaliteitWe kunnen het belang van voldoende beweging niet vaak genoeg benadrukken. We zijn niet gemaakt om twaalf uur per dag te zitten, we hebben een lichaam gekregen om mee te bewegen. Met de komst van de 24/7 mentaliteit binnen bedrijven wordt er steeds meer gewerkt en slaapt en beweegt men steeds minder. Terwijl voldoende beweging je fit houdt, de bloedsomloop stimuleert, je spieren en gewrichten sterker en soepel maakt en je helpt om ziektes te voorkomen. Daarnaast zit je simpelweg lekkerder in je vel als je voldoende beweegt.

Beweging tijdens het werk

Het vitaliteitsprogramma van IVVO biedt sport en beweging voor iedereen, van beginners tot gevorderden. We stimuleren medewerkers met tips en suggesties om ook tijdens het werk in actie te komen. Een aantal voorbeelden:

  • Neem de trap in plaats van de lift
  • Lunch tijdens een wandeling
  • Vergader waar mogelijk staand
  • Verplaats je overleg van de vergaderruimte naar een wandeling buiten

Het lijkt zo simpel… en het is ook simpel! Door dit soort tips voor voldoende beweging structureel toe te passen in je dagelijkse werkzaamheden, krijg je al een enorme energieboost.

Lees de blog van Paul: waarom beweeg je eigenlijk?

Beweging als onderdeel van vitaliteit

Beweging is slechts één van de drie pijlers van vitaliteit. De andere pijlers zijn voeding en mentale kracht.